.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه شهر شهدا،شهر اخلاق،شهر ایمان،شهر تولید و شهر علم است و انشاالله باشد. شهر خوب دست یافتنی نیست بلکه ساختنی است

.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه شهر شهدا،شهر اخلاق،شهر ایمان،شهر تولید و شهر علم است و انشاالله باشد. شهر خوب دست یافتنی نیست بلکه ساختنی است

.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه در طول جغرافیایی 50 درجه و 35 دقیقه و در عرض جغرافیایی 35 درجه و 24 دقیقه قرار گرفته است.(مفخم، 1339:‌ 234)
این شهر در شهرستان زرندیه قرار گرفته و فاصله آن با تهران 80 کیلومتر ، با شهر ساوه 45 کیلومتر و با مر کز شهرستان(شهر مأمونیه) 10 کیلومتر است.
زاویه بنا بر تصویب وزرای عضو کمیسیون سیاسی دفاعی هیئت دولت در سال 1362 ش به شهر تبدیل شد و شهرداری آن تا سال 1386 درجه 4 را در میان شهرداری های کشور حائز بوده است.(نک: آمار شهرداری های کشور در سال 1386)

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۲۱ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

۲۷
آبان
۹۲

امروز صبح  27 آبان 92 و با حضور اعضای شورای شهر زاویه، مهندس مصباحی شهردار جدید شهر زاویه ضمن معرفی به کارمندان رسماً شروع به کار کرد. از نکات قابل توجه ،  تشکیل اولین جلسه شورای مدیران شهرداری در اولین ساعات حضور مهندس مصباحی در شهرداری بود. در این جلسه ایشان با تاکید بر برنامه محور بودن شهرداری ، خواستار ارائه برنامه کوتاه مدت برای ایام دهه فجر شد. همچنین در این جلسه چشم انداز سال 93 شهرداری تعیین گردید که در این چشم انداز و با اجرای برنامه های کوتاه مدت و میان مدت " شهر و شهرداری برتر در سطح شهرستان زرندیه " محقق خواهد شد.

 

  • حسن سرخیل
۲۶
آبان
۹۲

در جلسه روز جمعه 92/8/24 شورای شهر زاویه که با حضور ورزشکاران ،  پیشکسوتان ، سرپرستان تیمها و فعالان ورزشی برگزار شد ، نمایندگان رشته های مختلف برای عضویت در کمیته ورزش شورای شهر زاویه انتخاب شدند.

در این نشست که بیش از 3 ساعت طول کشید ابتدا آقای سید اسماعیل طباطبایی ریاست شورای شهر زاویه به بیان اهمیت و جایگاه ورزش در جامعه سالم پرداختند . ایشان مهم ترین هدف تشکیل این کمیته را رساندن ورزش زاویه به جایگاه مطلوب و واقعی خود بیان کردند.

در ادامه حاضرین در جلسه به بیان مشکلات و موانع موجود در ورزش بویژه ورزش خواهران پرداختند . در پایان با رای اعضای حاضر افراد زیر برای عضویت در کمیته ورزش شورای شهر به مدت دو سال انتخاب شدند:

1-آقای احمد خویی (نماینده پیشکسوتان) 2- آقای حاج ابراهیم تنها ( رشته والیبال) 3- آقای علی پاشاخانلو( رشته کشتی ) 4- آقای ابوالفضل ذوقی ( رشته بدنسازی) 5- آقای میثم ابراهیمی ( رشته شطرنج) 6- آقایان حسین دهقانی و عبدا... نجاری ( رشته فوتبال) 7- آقای مرتضی میرمحمدی (دبیر ورزش) 8- خانمها نعمتی و وکیلی( نماینده ورزش بانوان)

 

  • حسن سرخیل
۲۶
آبان
۹۲

عزاداری روز عاشورا ، پنجشنبه شب از اخبار صدا و سیمای استان مرکزی پخش شد.

پختن غذای سال گذشته (91) مسجد جامع     از شبکه "شما" روز جمعه پخش شد.


عزاداری شام غریبان ، جمعه شب از اخبار صدا و سیمای استان مرکزی پخش شد.

جهت مشاهده شام غریبان(مامونیه، زاویه و پرندک) از اخبار استان مرکزی اینجا کلیک کنید



 برای مشاهده و یا دریافت مشکل سرعت گیر از زبان یکی از همشهریان اینجا  کلیک کنید...

مشاهده و یا دریافت
عنوان: اخبار صدا و سیمای استان مرکزی - سرعت گیر
حجم: 18.5 مگابایت


  • حسن سرخیل
۲۵
آبان
۹۲



دریافت
مدت زمان: 22 ثانیه
  • حسن سرخیل
۲۵
آبان
۹۲

بدون شرح

  • حسن سرخیل
۲۴
آبان
۹۲

تعزیه در شهر زاویه

تعزیه در شهر زاویه

تعزیه در شهر زاویه

تعزیه در شهر زاویه

تعزیه در شهر زاویه

عکاس:  محسن میرگلوی بیات (مصطفی)


  • حسن سرخیل
۲۴
آبان
۹۲

عاشورا در شهر زاویه

عاشورا در شهر زاویه

عاشورا در شهر زاویه

عاشورا در شهر زاویه

عاشورا در شهر زاویه

عاشورا در شهر زاویه

عاشورا در شهر زاویه


  • حسن سرخیل
۲۳
آبان
۹۲

آتش سوزی ایستگاه صلواتی در شهر زاویه

آتش سوزی ایستگاه صلواتی در شهر زاویه

تصاویری که مشاهده میکنید مربوط به آتش سوزی ایستگاه صلواتی شاهزاده علی اصغر (ع) (فروشگاه برادران رجبی) می باشد. که توسط نوجوانان اداره می شود این آتش سوزی به علت آتش گرفتن پیکنیک گاز صورت گرفت . در این حادثه به کسی آسیبی نرسید. سه خودروی آتشنشانی شهرداری شهر زاویه در این حادثه حضور پیدا کردند و جمعی از  مردم شهر از جمله آتشنشانان شهرداری تهران آقایان حمید سرخیل - احمد کاشانی - و محسن دهقانی در این حادثه شرکت داشتند و آتش را خاموش کردند.

  • حسن سرخیل
۲۱
آبان
۹۲

با عرض عذرخواهی بابت عدم به روز رسانی سایت در چند روز گذشته. این چند روز مشغول کارهای دیگه شدم و این سایت رو فراموش کردم.

از تمامی دوستان دعوت می کنیم تا من را در اداره سایت شهر زاویه یاری کنند.( چه با نظرات سازنده و چه با ارسال مطالب و نکاتشان)

انشاءالله بعد عاشورا با کلی مطلب و عکس بر میگردم

  • حسن سرخیل
۱۹
آبان
۹۲

حسینیه ارشاد شهر زاویه

حسینیه ارشاد شهر زاویه

حسینیه ارشاد شهر زاویه

  • حسن سرخیل
۱۴
آبان
۹۲

... امام جمعه شهر زاویه حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا باقری در پایان خطبه دوم فرمودند:  14 آبان ، اول ماه محرم آغاز سال 1435 قمری است ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است. این ماه را ، ایام شهادت سید وسالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و اهل بیتش و یاران باوفایش را هم تسلیت عرض می کنم.

ماه محرم بهار امام شناسی است، همچنان که ماه رمضان ماه قرآن شناسی و تلاوت قرآن بود. ماه محرم باید امام معصوم را خوب بشناسیم. مراسم عزاداری هر سال باشکوه تر از سالهای قبل در شهر زاویه برگزار می گردد. امسال هم می خواهیم علاوه بر شور که برگزار می شد با شعور برگزار شود و آن شعور این است که امام معصوم را خوب بشناسیم. در زاویه 7 هیئت وجود دارد. این هیئت ها هر شب مراسم دارند. این مراسم ها نباید فقط به شور ختم شود بلکه باید با شعور باشد. از منبری و سخنران که ماه محرم و صفر و امام حسین (ع) را به شما معرفی کند. این شبهای طولانی  شبی بیست دقیقه، نیم ساعت از سخنران دعوت کنید. روحانی جدیدی هم به روحانیون شهر اضافه شده است. ما دیگر کمبود نداریم. ولذا باید استفاده شود از این مجالس. سعی و تلاش این باشد که مزاحمت برای مردم پیش نیاید، هیئت ها دقت داشته باشند شاید مریضی در همسایگی این حسینیه، این تکیه ، این مسجد باشد ، این سر و صدا باعث آزار شود. اول شب برای اینکه مردم را آگاه کنید اشکالی ندارد ، اما بیشتر از آن نشود. همه مراجع تقلید می فرمایند نباید آزاری به مردم برسد...

  • حسن سرخیل
۱۱
آبان
۹۲

تصاویر و فیلم برگزاری مراسم طشت گذاری هیئت سیدالشهداء شهر زاویه منبع : وبلاگ پاساژ ولیعصر(عج) زاویه

برای مشاهده روی ادامه مطلب کلیک کنید...

  • حسن سرخیل
۱۰
آبان
۹۲

برای مشاهده متن خطبه نمازجمعه  10 آبان 92 روی ادامه مطلب کلیک کنید

  • حسن سرخیل
۱۰
آبان
۹۲
 اس ام اس محرم/پیامک محرم/sms محرم/اس ام اس عاشورا/پیامک عاشورا/اس ام اس های عاشورایی / سایت شهر زاویه

روزی که عیار عشق اخلاص و وفاست

خنجر به دل شکسته ی خون خداست

لب تشنه دل از رود بریدن هنر است

سیراب ترین تشنه ابالفضل شماست


بنازم آنکه دایم گفتگوی کربلا دارد

دلی چون جابر اندر جستجوی کربلا دارد

دلش چون کربلا کوی حسین است و نمی‏داند

که همچون دوردستان آروزی کربلا دارد


پر زد دوباره مرغ دلم کربلایتان

پیچید در تمام وجودم صدایتان

یک کوه غصّه روی دلم می نشست تا

آغاز شد دوباره غم نینوایتان


برای مشاهده پیامک های بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید...

  • حسن سرخیل
۰۹
آبان
۹۲

انتخاب مهندس ابوالقاسم شعبانلو به عنوان یکی از اعضای شورای شهرستان زرندیه را به ایشان و مردم شهیدپرور زاویه تبریک عرض می نمائیم.

مدیر سایت شهر دارالمونین و شهیدپرور زاویه

  • حسن سرخیل
۰۶
آبان
۹۲

مصطفی سرخیل : "مسئولیت مدیران اجرایی در چارچوب مبانی گفتمان اعتدال تعریف شود ."

http://markazi.isna.ir/Default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=58557

  • حسن سرخیل
۰۶
آبان
۹۲

محمود احمدی نژاد

  • حسن سرخیل
۰۴
آبان
۹۲

شنبه 4 آبان

مسابقه طناب کشی

  • حسن سرخیل
۰۴
آبان
۹۲

بسمه تعالی

جناب آقای مهندس محمد حسین مقیمی 
استاندار محترم استان مرکزی

با سلام و احترام
حضور عالمان و بزرگمردان فرهیخته سرزمین آفتاب در عرصه های مختلف ملی و بین المللی و جایگاه والای فرزندان این استان در مدیریت کلان ایران زمین ، نشان از استعدادهای سرشار و نبوغ مردم این استان دارد .

داشتن مدیری مدبر ، خدوم و دلسوز و با سابقه درخشان ، حق مسلم مردم ولایتمدار و با فرهنگ استان مرکزی است و ان شاءا... تعهد و کارآمدی جنابعالی ، مردم شریف دیار آفتاب را به افق های روشن تری به نظاره واداشته و با تکیه بر سوابق و تجاربی که در طول سال های پرافتخار خدمت به ملت شریف ایران کسب نموده اید، شاهد پیشرفت ها و تحولات شگرفی در تمامی عرصه های توسعه این استان خواهیم بود.

اینجانب به نمایندگی از طرف جوانان فهیم و دانای شهرستان زرندیه ، ضمن تبریک این انتخاب شایسته و آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای جنابعالی ، آمادگی جوانان این شهرستان را جهت همکاری و همیاری همه جانبه در پیشبرد اهداف والای ایران عزیزمان اعلام می دارم .

خوشبختانه جوانان تحصیلکرده و صاحب نظر این شهرستان در سالهای اخیر عملکردی ممتاز و قابل دفاع و تقدیر داشته اند ، لذا با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید و نگاه مدبرانه حضرتعالی در استفاده از استعدادها و پتانسیل های این سرمایه‌ عظیم اجتماعی ، از محضرتان تقاضا داریم تا فضا برای فعالیت نیروهای توانمند این منطقه بخصوص جوانان دانا و متعهد و پایبند به ارزش های انقلاب و هماهنگ و معتقد به سیاست های دولت، فراهم شود .


آرزومندم با بهره‌گیری از همه‌ توانمندی‌های مادی و معنوی در مسیر توسعه و پیشرفت همه ‌جانبه‌ استان و تحقق شعار نمادین استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی موفق و پیروز وسربلند باشید.

 

                 با آرزوی توفیق

                 ابوالقاسم شعبانلو

              عضو شورای اسلامی شهر زاویه(زرندیه)

منبع:وبلاگ زاویه ، باران ، شقایق

  • حسن سرخیل
۰۳
آبان
۹۲

امام جمعه محترم شهر زاویه حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا باقری در خطبه دوم نماز جمعه 3 آبان درمورد درمانگاه شهر زاویه  گفت:

....مطلب آخر درباره درمانگاه شهر زاویه است.اعلام شد درمانگاه شهر زاویه در حال شبانه روزی شدن است و اما متأسفانه بر اثر نداشتن بودجه و پرسنل نتوانستن این کارو انجام بدهند.اگر این کار صورت نگرفت.حداقل مسئولین شهر زاویه را هم جزء استان مرکزی بدانند هر چقدر از مرکز استان دور شدند کمتر توجه می کنند.نباید یک شهر را بر دیگری مقدم بدانند . مردم مرکز استان و شهر ها و روستاها را برابر بدانند.آنچه که بیت المال است به مساوی بین مردم تقسیم کنند. یک شهر با چند هزار جمعیت اول شب یک جوان در اثر بریدگی شیشه به درمانگاه زاویه مراجعه میکند و هیچ امکاناتی ندارد نه امکانات پانسمان و نه بخیه. خدمات پانسمان و بخیه کردن کمترین امکانتی است که یک درمانگاه انجام می دهد. اما درمانگاه زاویه این را ندارد. این خیلی سخت نیست. هزینه زیادی هم نمیخواهد. مردم پیش امام جمعه می آیند و خواستیشان را میگویند و از امام جمعه انتظار دارند. من از تریبون نماز جمعه اعلام می کنم که آخرین بار باشه . همه روستاها و شهرها را به یک چشم ببینند. مسئولین توجه داشته باشند. نمیشود مسئولین به یک جا توجه زیادی داشته باشند و به جای دیگر اصلاً توجه ای نکنند. به مشکل مردم برسند. مسئولین باید جوابگو باشند.

  • حسن سرخیل