.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه شهر شهدا،شهر اخلاق،شهر ایمان،شهر تولید و شهر علم است و انشاالله باشد. شهر خوب دست یافتنی نیست بلکه ساختنی است

.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه شهر شهدا،شهر اخلاق،شهر ایمان،شهر تولید و شهر علم است و انشاالله باشد. شهر خوب دست یافتنی نیست بلکه ساختنی است

.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه در طول جغرافیایی 50 درجه و 35 دقیقه و در عرض جغرافیایی 35 درجه و 24 دقیقه قرار گرفته است.(مفخم، 1339:‌ 234)
این شهر در شهرستان زرندیه قرار گرفته و فاصله آن با تهران 80 کیلومتر ، با شهر ساوه 45 کیلومتر و با مر کز شهرستان(شهر مأمونیه) 10 کیلومتر است.
زاویه بنا بر تصویب وزرای عضو کمیسیون سیاسی دفاعی هیئت دولت در سال 1362 ش به شهر تبدیل شد و شهرداری آن تا سال 1386 درجه 4 را در میان شهرداری های کشور حائز بوده است.(نک: آمار شهرداری های کشور در سال 1386)

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

خطبه های نماز جمعه 10 آبان 92

جمعه, ۱۰ آبان ۱۳۹۲، ۰۴:۲۳ ب.ظ

برای مشاهده متن خطبه نمازجمعه  10 آبان 92 روی ادامه مطلب کلیک کنید

خطبه اول

جملات ارزشمند حضرت علی علیه السلام در حکمت 349 نهج البلاغه است یقین هر انسانی بخواهد تکامل پیدا کند باید در زندگی خود الگوی کاملی را انتخاب کند و از انسانهای کامل الگو برداری کند و از انسانهای شایسته مدل برداری کند تا به درجه کمال برسد. امیرالمومنین(ع) میفرمایدک کسی که نگاه و نظرش به عیب  خودش باشد دیگر بدنبال عیب دیگری نمی گردد. یقیین غیر از 14 معصوم نداشتیم. انسان ها کم و بیش گناه کارند کم و بیش انسانها دارای عیب هستند من که عیوبی را دارم  باید طلب اصلاح عیوب خودم باشم. کسی که نگاهش به عیب و ایراد خودش باشد سرگرم برطرف کردن عیب خودش باشد دنبال عیب دیگری نمی گردد. خدای متعال برای هر انسانی روزی مقدر کرده است و روزی انسان ها هم در وقت  اذان صبح تقسیم میشود.

آن روزی که برای انسان در نظر گرفته شده باشد به او میرسد. باید راضی باشیم و راضی به رزق خدا باشیم.اگر چیزی از او کم شود غصه نمی خورد و ناراحت نمی شود.  کسی که شرک و ستم و ظلم به روی دیگری بکشد با همان شمشیر کشته میشود.  کسی که در کارها خودش را به رنج و زحمت می اندازد مخصوصاً کارهای دنیا این انسان هلاک می شود. کسی که خود را گرفتار گرداب های بلا کند در همان گرداب ها غرق می شود. امیرالمومنین می فرماید: کسی که وارد  مکان های مکر شود در جاهایی که در آنجا گناه می شود شاید شما برای امر به معروف و نهب ی از منکر وارد آن شده اید اما وقتی دیگران شما را ببینند شما را متهم می کنند پرهیز کنید. و لذا انسان مومن باید از ورود به جاهایی که او رامتهم می کنند دوری کند. کسی که سخنش فراوان شود خطایش زیاد می شود کسی که خطا و اشتباهش زیاد شد حیایش کم می شود...  امام سجاد (ع) می فرماید: گناهان بزرگ دل انسان را می میراند  گناه از جایی سرچشمه می گیرد که انسان حیا و شرمش کم می شود دلشمی میرد و انسانی که دل مرده شود در گناه و معصیت وارد آتش سوزان جهنم می شود.  کسی که زیاد به یاد مردن بیفتد به کم دنیا راضی می شود . کسی که بداند و باور داشته باشد که سختات او از کار های اوست، سخنش کم می شود. مگر در جاهایی که ضرورت داشته باشد. هر کجا ضرورت هست سخن می گوید در غیر ضرورت ساکت است سخن نمی گوید که نکند این حرف من غیبت باشد نکند سخن ناحق باشد.

خطبه دوم

امیر المومنین(ع) سخنانی درباره تقوا دارد و می فرماید : تقوا دژی محکم است که هیچ چیزی بر او  نفوذ نمی کند و اما گناه و معصیت که ضد تقوا است انسان را ذلیل می کند با بی تقوایی و فجور و گناه انسان ذلیل می شود و با تقوا و پرهیزکاری انسان عزیز می شود فجور و گناهان هیچ چیزی با عث نمی شود که گناهاز انسان دور شود. فجور مانند ساختمانی است که در حال ریزش است . ساختمانی که رو به ریزش باشد جلویش را نمی توان گرفت انسانی که اهل فجور و گناه باشد همین گونه است. تقوا انسان را به یقین می رساند تقوا انسان را بالاترین درجه معنوی می رساند و لذا هم خودمان باید تلاش کنیم و از خدای متعال بخواهیم تا به ما توفیق کسب تقوا عنایت بفرماید

مناسبت های هفته

دهم آبان ماه مصادف با سالروز شهادت اولین شهید محراب آیت اله قاضی طباطبایی است که نماینده تام الاختیار امام در آذزبایجان بودند که توسط منافقین کوردل گروهک فرقان بعد از نماز مغرب و عشاء به منزل می رفتند و در اثر اصابت گلوله به شهادت رسیدند....

13 آبان دوشنبه سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان خط امام است که امام (ره) در آن زمان فرمودند: این انقلاب از انقلاب اول یعنی انقلابی که در سال 57 انجام شد بزرگتر است . بعد از سی و چند سال که از  آن سال گذشته تازه کشور های دیگر فهمیده اند لانه جاسوسی آمریکا است و از کشور آنها جاسوسی کرده است.که آمریکا به کشورهای هم پیمان خودش اروپاییان هم رحم نکرده  است و از آن هم جاسوسی کرده است. ملت ایران مخصوصاً دانش آموزان و دانشجویان هرسال 13آبان در این تظاهرات شرکت می کنند...سالروز تبعید امام (ره) از ایران به ترکیه است. ...

14 آبان اول محرم آغاز سال 1435 قمری است که ماه پیروزی خون بر شمشیر است. این ماه را ، ایام شهادت سید وسالار شهیدان امام حسین (ع) و اهل بیتش و یاران باوفایش را هم تسلیت عرض می کنم.

ماه محرم بهار امام شناسی است همچنان که ماه رمضان ماه قرآن شناسی و تلاوت قرآن بود. ماه محرم باید امام معصوم را خوب بشناسیم. مراسم عزاداری هر سال باشکوه تر از سالهای قبل در شهر زاویه برگزار می گردد. امسال هم می خواهیم علاوه بر شور که برگزار می شد با شعور برگزار شود و آن شعور این است که امام معصوم را خوب بشناسیم. در زاویه 7 هیئت وجود دارد. این هیئت ها هر شب مراسم دارند. این مراسم ها نباید فقط به شور ختم شود بلکه باید با شعور باشد. از منبری و سخنران که ماه محرم و صفر امام حسین (ع) را به شما معرفی کند. این شبهای طولانی  شبی 20 دقیقه ،نیم ساعت از سخنران دعوت کنید. روحانی جدیدی هم به روحانیون شهر اضافه شده است. ما دیگر کمبود نداریم. ولذا باید استفاده شود از این مجالس.

سعی و تلاش این باشد که مزاحمت برای مردم پیش نیاید، هیئت ها دقت داشته باشند شاید مریضی در همسایگی این حسینیه، این تکیه ، این مسجد باشد ، این سر و صدا باعث آزار شود. اول شب برای اینکه مردم را آگاه کنید اشکالی ندارد اما بیشتر از آن نشود. همه مراجع تقلید می فرمایند نباید آزاری به مردم برسد.




  • حسن سرخیل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی