.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه شهر شهدا،شهر اخلاق،شهر ایمان،شهر تولید و شهر علم است و انشاالله باشد. شهر خوب دست یافتنی نیست بلکه ساختنی است

.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه شهر شهدا،شهر اخلاق،شهر ایمان،شهر تولید و شهر علم است و انشاالله باشد. شهر خوب دست یافتنی نیست بلکه ساختنی است

.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه در طول جغرافیایی 50 درجه و 35 دقیقه و در عرض جغرافیایی 35 درجه و 24 دقیقه قرار گرفته است.(مفخم، 1339:‌ 234)
این شهر در شهرستان زرندیه قرار گرفته و فاصله آن با تهران 80 کیلومتر ، با شهر ساوه 45 کیلومتر و با مر کز شهرستان(شهر مأمونیه) 10 کیلومتر است.
زاویه بنا بر تصویب وزرای عضو کمیسیون سیاسی دفاعی هیئت دولت در سال 1362 ش به شهر تبدیل شد و شهرداری آن تا سال 1386 درجه 4 را در میان شهرداری های کشور حائز بوده است.(نک: آمار شهرداری های کشور در سال 1386)

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

... امام جمعه شهر زاویه حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا باقری در پایان خطبه دوم فرمودند:  14 آبان ، اول ماه محرم آغاز سال 1435 قمری است ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است. این ماه را ، ایام شهادت سید وسالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و اهل بیتش و یاران باوفایش را هم تسلیت عرض می کنم.

ماه محرم بهار امام شناسی است، همچنان که ماه رمضان ماه قرآن شناسی و تلاوت قرآن بود. ماه محرم باید امام معصوم را خوب بشناسیم. مراسم عزاداری هر سال باشکوه تر از سالهای قبل در شهر زاویه برگزار می گردد. امسال هم می خواهیم علاوه بر شور که برگزار می شد با شعور برگزار شود و آن شعور این است که امام معصوم را خوب بشناسیم. در زاویه 7 هیئت وجود دارد. این هیئت ها هر شب مراسم دارند. این مراسم ها نباید فقط به شور ختم شود بلکه باید با شعور باشد. از منبری و سخنران که ماه محرم و صفر و امام حسین (ع) را به شما معرفی کند. این شبهای طولانی  شبی بیست دقیقه، نیم ساعت از سخنران دعوت کنید. روحانی جدیدی هم به روحانیون شهر اضافه شده است. ما دیگر کمبود نداریم. ولذا باید استفاده شود از این مجالس. سعی و تلاش این باشد که مزاحمت برای مردم پیش نیاید، هیئت ها دقت داشته باشند شاید مریضی در همسایگی این حسینیه، این تکیه ، این مسجد باشد ، این سر و صدا باعث آزار شود. اول شب برای اینکه مردم را آگاه کنید اشکالی ندارد ، اما بیشتر از آن نشود. همه مراجع تقلید می فرمایند نباید آزاری به مردم برسد...

  • حسن سرخیل

نظرات  (۲)

  • حسین وکیلی
  • سلام خسته نباشی حسن جان وکیلی ام
    با عرض تسلیت ماه محرم
    لطفا اگر وقت کردید به وبلاگ ما هم سری بزنید
    آدرس:http://hoseinvakili.blogfa.com/
    در ضمن سایت شما را لینگ کردم
    خدا حافظ
    پاسخ:
    شما هم با افتخار لینک شدید!
  • وحید شعبانلو
  • با سلام احترام. در تاریخ 15/8/92 نظری با عنوان " خطری جدی برای آینده شهرستان زرندیه و زاویه " با نام اینجانب درج و در وبلاگ حضرتعالی منتشر شده است. ضمن تکذیب مطلب منتشر شده به اطلاع می رسانم مطالب و نظرات بنده فقط در وبلاگ شخصی " زاویه،باران،شقایق" مطرح می شود.

    با تشکر   وحید شعبانلو

    پاسخ:
    پاک کردم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی