.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه شهر شهدا،شهر اخلاق،شهر ایمان،شهر تولید و شهر علم است و انشاالله باشد. شهر خوب دست یافتنی نیست بلکه ساختنی است

.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه شهر شهدا،شهر اخلاق،شهر ایمان،شهر تولید و شهر علم است و انشاالله باشد. شهر خوب دست یافتنی نیست بلکه ساختنی است

.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه در طول جغرافیایی 50 درجه و 35 دقیقه و در عرض جغرافیایی 35 درجه و 24 دقیقه قرار گرفته است.(مفخم، 1339:‌ 234)
این شهر در شهرستان زرندیه قرار گرفته و فاصله آن با تهران 80 کیلومتر ، با شهر ساوه 45 کیلومتر و با مر کز شهرستان(شهر مأمونیه) 10 کیلومتر است.
زاویه بنا بر تصویب وزرای عضو کمیسیون سیاسی دفاعی هیئت دولت در سال 1362 ش به شهر تبدیل شد و شهرداری آن تا سال 1386 درجه 4 را در میان شهرداری های کشور حائز بوده است.(نک: آمار شهرداری های کشور در سال 1386)

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

بخشی از خطبه های نماز جمعه 3 آبان 1392

جمعه, ۳ آبان ۱۳۹۲، ۰۵:۱۷ ب.ظ

برای مشاهده متن خطبه های نماز جمعه زاویه 03/آبان/92 روی ادامه مطلب کلیک کنید...


خطبه اول
امام جمعه محترم شهر زاویه حجت الاسلام والمسلمین باقری در خطبه اول در رابطه با آیات سوره ضحی صحبت کردند. این آیات در رابطه با پیامبر اکرم (ص) و احادیثی از حضرت بیان کردند. در ادامه احادیث و روایاتی از ائمه اطهار درباره فقر و ناداری بیان فرمودند.موسی بن جعفر(ع) می فرماید:کسی که در خانه اش یکی از نامهای مقدس و مبارک باشد:محمد و احمد و علی و حسن و حسین و جعفر و طالب و عبداله و خانم ها فاطمه باشد خدای متعال به برکت این نامهای مقدس فقر و ناداری را از خانه دور می کند و انشاءالله خدا آنها را اهل بهشت خواهد کرد. حضرت علی (ع) در نهج البلاغه میفرماید: یکی از بلاها فقر و نداری است بدتر از آن بیماری جسم و بدتر از بیماری جسم بیماری قلب است. از نعمت های الهی مال و ثروت است بهتر از آن سلامتی تن و بهتر از تندرستی تن تقوای دل است.
خطبه دوم
حضرت علی (ع) در اول خطبه 230 نهج البلاغه درباره تقوا میفرماید:تقوا و پرهیزکاری کلید هر در بسته ای است. تقوا وپرهیزکاری ذخیره عالم برزخ و قیامت است.تقوا و پرهیزکاری آزادی از هر نوع بردگی است. با تقوا و پرهیزکاری از هر حلاکتی انسان نجات پیدا میکند.هر تلاشگری برای تقوا و پرهیزکاری به پیروزی میرسد.رستگاری به وسیله ترک گناه انجام میشود.هر آرزویی داشته باشی با تقوا و پرهیزکاری صورت می گیرد.
مناسبت های هفته
4 آبان اعتراض و افشاگری حضرت امام علیه کاپیتولاسیون در سال 43کاپیتولاسیون به معنای سازش و تسلیم است یعنی کشور ضعیف در مقابل کشور قوی تسلیم شود. خواسته های کشور قوی را بپذیرند. روس ها در کشور آزاد باشند و هر کاری کنند. یکی از مخالفت های حضرت امام بر علیه رژیم ستم شاهی بود.ایشان اعلامیه داد و در مقابل آن ایستاد و پیروز شد. در 13 ابان روز بسیج دانش آموزی سالروز شهادت دانش آموز 13 ساله محمدحسین فهمیده است.چهارشنبه روز مباهله را در پیش است پیامبر نصارای نجران نامه نوشت و آنها را به اسلام فراخواند آنها نپذیرفتند بزرگان را فرا خواند و برای مناظره به پیش رسو ل الهو رسیدند اولین سوالی که از پیامبر پرسیدند: پدر حضرت عیسی کیست؟ پیامبر جواب آنها را داد(از طریق قرآن) و سولات دیگر و آنها قانع نشدند و قرار گذاشتند مباهله کنند. یعنی در حق هم نفرین کنند. آنها آمدند. پیامبر هم با حضرت فاطمه(س) ، حضرت علی(ع) ، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) آمدند. در همان لحظه خورشید گرفت. رعد و برق همه جا را فرا گرفت..آنها ترسیدند یقین پیدا کردند که اگر پیامبر نفرین کند دودمان مسیحیت از بین می رود. وقبول کردند پیامبر نفرین نکند و آنها به پیامبر جزیه بپردازند.
24 ذی الحجه روز خاتم بخشی حضرت امیرالمومنین (ع) است. ایشان در رکوع انگشتر خود را به فقیر داد. سوره مائده آیه 55 در این رابطه و معروف به آیه ولایت است. پیشاپیش این روز عزیز را به شما نمازگزاران تبریک و تهنیت عرض میکنم.
پنجشنبه روز خانواده و تکریم بازنشستگان است...
از سرپرست شهرداری و کارکنان شهرداری از نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی و راه و ترابری که مسکنی برای شهر زاویه درست کردند تشکر و قدردانی میکنم زحمت کشیدند و انشاالله در اولین فرصت و مردم حق شهرداری را دادند قبلاً هم گفته ام. متأسفانه ساخت و ساز غیر مجاز در زاویه زیاد شده است. و مردم حق شهر داری را نمی دهند.امیدوارم مردم بروند و بدهکاری خودرا به شهرداری بپردازند.و ورودی شهر درست شود. این بدهی فقط به شهرداری نیست به کل مردم است.
مطلب آخر درباره درمانگاه شهر زاویه است.اعلام شد درمانگاه شهر زاویه در حال شبانه روزی شدن است و اما متأسفانه بر اثر نداشتن بودجه و پرسنل نتوانستن این کارو انجام بدهند.اگر این کار صورت نگرفت.حداقل مسئولین شهر زاویه را هم جزء استان مرکزی بدانند هر چقدر از مرکز استان دور شدند کمتر توجه می کنند.نباید یک شهر را بر دیگری مقدم بدانند . مردم مرکز استان و شهر ها و روستاها را برابر بدانند.آنچه که بیت المال است به مساوی بین مردم تقسیم کنند. یک شهر با چند هزار جمعیت اول شب یک جوان در اثر بریدگی شیشه به درمانگاه زاویه مراجعه میکند و هیچ امکاناتی ندارد نه امکانات پانسمان و نه بخیه. خدمات پانسمان و بخیه کردن کمترین امکانتی است که یک درمانگاه انجام می دهد. اما درمانگاه زاویه این را ندارد. این خیلی سخت نیست. هزینه زیادی هم نمیخواهد. مردم پیش امام جمعه می آیند و خواستیشان را میگویند و از امام جمعه انتظار دارند. من از تریبون نماز جمعه اعلام می کنم که آخرین بار باشه . همه روستاها و شهرها را به یک چشم ببینند. مسئولین توجه داشته باشند. نمیشود مسئولین به یک جا توجه زیادی داشته باشند و به جای دیگر اصلاً توجه ای نکنند. به مشکل مردم برسند. مسئولین باید جوابگو باشند.

  • حسن سرخیل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی