.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه شهر شهدا،شهر اخلاق،شهر ایمان،شهر تولید و شهر علم است و انشاالله باشد. شهر خوب دست یافتنی نیست بلکه ساختنی است

.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه شهر شهدا،شهر اخلاق،شهر ایمان،شهر تولید و شهر علم است و انشاالله باشد. شهر خوب دست یافتنی نیست بلکه ساختنی است

.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه در طول جغرافیایی 50 درجه و 35 دقیقه و در عرض جغرافیایی 35 درجه و 24 دقیقه قرار گرفته است.(مفخم، 1339:‌ 234)
این شهر در شهرستان زرندیه قرار گرفته و فاصله آن با تهران 80 کیلومتر ، با شهر ساوه 45 کیلومتر و با مر کز شهرستان(شهر مأمونیه) 10 کیلومتر است.
زاویه بنا بر تصویب وزرای عضو کمیسیون سیاسی دفاعی هیئت دولت در سال 1362 ش به شهر تبدیل شد و شهرداری آن تا سال 1386 درجه 4 را در میان شهرداری های کشور حائز بوده است.(نک: آمار شهرداری های کشور در سال 1386)

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

خطبه های نماز عید قربان 24/مهر/92

چهارشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۲، ۰۳:۳۴ ب.ظ

برای مشاهده متن خطبه های نماز عید قربان زاویه 24/مهر/92 روی ادامه مطلب کلیک کنید

خطبه اول

روز عید قربان روز امتحان است روز پیروزی است. یکی از امتحانات بزرگ الهی از حضرت ابراهیم بود.حضرت ابراهیم علاوه بر این امتحان امتحانات فراوانی داد که در تمام این امتحانات پیروز و سربلند شد. آیات 101 تا 110 سوره صافات در این رابطه است. خدا به حضرت ابراهیم در هنگامی که پیر شده بود حضرت اسماعیل را عنایت فرمود. خدا حضرت ابراهیم را امتحان کرد در این سن. خدا حضرت ابراهیم را بشارت میدهد به پسر بودن. حضرت اسماعیل در سن 13 سالگی بود. یعنی نه طفل بود و نه جوان.خدا بوسیله این نوجوان(حضرت اسماعیل) حضرت ابراهیم را امتحان کرد. خداوند در این آیه سه مژده میدهد1-بشارت میدهد به فرزند پسر 2-بشارت به نوجوانی 3-بشارت به حلم و بردباری. در قرآن 15 مورد به حلم اشاره شده که 12 مورد آن در مورد خداوند است در 2 آیه حضرت ابراهیم و یک آیه حضرت شعیب است. این پسر به سنی رسیده است که میتواند کار و تلاش کند. حضرت ابراهیم 3 شب پشت سر هم خواب دید. شب 8 ذی الحجه و 9 ذی الحجه شب عرفه و 10 ذی الحجه شب عید قربان میبیند که این پسرت اسماعیل را باید به قربانگاه ببری. پدر از پسر نظر خواهی کرد من در رابطه با شما چه کنم؟ اسماعیل میگوید: هر کاری که خدا گفته انجام بده. پیشانی فرزند را روی خاک گذاشت بخاطر اینکه چشم پدر به فرزند نیافتدو عاطفه پدری باعث نشود این کار خدایی انجام نشود. در این هنگام پسر وصیت میکند 1- دست و پای من را محکم ببند چون نمیخواهم دست و پا بزنم و اجر و مزد ام کم شود.2- پیرآهن من را از تنم درآور چون نمیخواهم پیرآهنم خون آلود شود و چشم مادرم به خون ام افتد.3-بعد از این پیراهنم را به مادرم بده چون ماد بوی من را از این پیراهن میفهمد. این امتحان الهی بود. و خداوند قوچی فرستاد و فرمود آن را بجای فرزندت قربانی کن.  امام رضا(ع) میفرماید: اگر چیزی بهتر از قوچ بود خداوند برای حضرت ابراهیم میفرستاد. امام (ره) میفرماید: روز عید قربان روز فداکاری و جهاد است.

خطبه2

عید سعید قربان را به پیشگاه امام زمان(عج) ، شما نمازگزاران ،مؤمنین و مؤمنات تبریک و تهنیت عرض مینمایم.

ماه ذی الحجه ماه بسیار مبارکی است، یکی از فروع دین حج است که نام یکی از ماهای قمری است. خدا در آیه 195 سوره بقره میفرماید: حج از ماه های تعیین شده است. دهه اول ماه ذی الحجه که روز اول آن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) است. این ازدواج آسمانی بود که با اجازه خدا و رضایت پیامبر صورت گرفته است. کسانی که دو رکعت نماز را در بین نماز مغرب و عشاء خوانده اند بانیت نماز دهه اول ذی الحجه در ثواب آنهایی که حج رفته اند شریک شدند. 8 ذی الحجه مسلم بن عقیل و هانی بن اُروه در کوفه قیام کردند و 9 ذی الحجه این بزرگوار را شهید کردند. دیروز روز عرفه بود روز عرفه هم عید است. با خواندن دعای عرفه به معرفت الله رسیدند.

در آستانه دهه ولایت وعید غدیر هستیم. این ایام را به شما تبریک عرض میکنم

*من اخلاقی دارم و آن نرمش است ولی این اخلاق برای مدتی است. 28 اردیبهشت حکم امام جمعه من زده شده است. کسانی که از بیرون به نمازجمعه زاویه آمده اند از این نمازجمعه و استقبال مردم تعریف میکنند. من هم از کسانی که در بر پا شدن نمازجمعه زحمت کشیدند تشکر میکنم. از شورا تشکر میکنم. از شهرداری و کارکنان شهرداری تشکر میکنم. از هیئت امنای مسجد جامع که واقعا بسیار زحمت میکشند تشکر میکنم. من از نظر مالی چیزی ندارم بدهم ولی تشکر میکنم. دعا میکنم.دعا میکنم در حق کسانی که زحمت کشیده و میکشند. از شما مردم که در نماز جمعه شرکت کردید تشکر میکنم اصل هم شما هستید.

اما نکته ای که میخواهم اشاره کنم این است که نماز جمعه زاویه خشک و خالی فایده ای ندارد. مقداری از نظر مالی نمازجمعه را حمایت کنید. ما الان به مصلا نیاز داریم.هوا در حال سرد شدن است.مردم میگویند: ما برویم نمازجمعه سرما بخوریم و پول دوا و درمان دهیم .این گونه جمعیت کم میشود. این است که برای آخرت دستهای خود را بالا بزنید.

(قسم به خدا خوردند) من اگر زمین داشتم ،سرمایه داشتم، چهار پسر که وقت ازدواجشان گذشته نمیداشتم کمک میکردم. من این حرف ها را روز جمعه در نمازجمعه نمیزنم. این روز میزنم که جمعیت کم است.

آنهایی که زمین دارند زمین اهدا کنند برای آخرتتان آنهایی که میتوانند از طریق مالی کمک کنند.

امام جمعه دیگر امام جماعت نیست امام جمعه فقط برای مسجد نیست برای شهر است. برای روستاهای شهر است.امام جمعه برای همه است. (قسم به خدا خوردند) من در هیچ خطی نبودم و در هیچ خطی نیستم و نخواهم بود و با هیچ کس عهد اخوت نبسته و نمیبندم. هر کاری از دستم برآید انجام خواهم داد.من خدمتگزار این مردم هستم. دستم را بگیرید و کمکم کنید.آنهایی که دارند دست را در جیب خود کنید و بخاطر آخرت خود کمک کنید. انشاءالله اول جلوی سرما گرفته شود و بعد بفکر مصلا باشیم. بفکر منزل امام جمعه باشیم.

من مجدداً این ایام را به همه شما تبریک و تهنیت عرض میکنم.

  • حسن سرخیل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی