.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه شهر شهدا،شهر اخلاق،شهر ایمان،شهر تولید و شهر علم است و انشاالله باشد. شهر خوب دست یافتنی نیست بلکه ساختنی است

.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه شهر شهدا،شهر اخلاق،شهر ایمان،شهر تولید و شهر علم است و انشاالله باشد. شهر خوب دست یافتنی نیست بلکه ساختنی است

.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه در طول جغرافیایی 50 درجه و 35 دقیقه و در عرض جغرافیایی 35 درجه و 24 دقیقه قرار گرفته است.(مفخم، 1339:‌ 234)
این شهر در شهرستان زرندیه قرار گرفته و فاصله آن با تهران 80 کیلومتر ، با شهر ساوه 45 کیلومتر و با مر کز شهرستان(شهر مأمونیه) 10 کیلومتر است.
زاویه بنا بر تصویب وزرای عضو کمیسیون سیاسی دفاعی هیئت دولت در سال 1362 ش به شهر تبدیل شد و شهرداری آن تا سال 1386 درجه 4 را در میان شهرداری های کشور حائز بوده است.(نک: آمار شهرداری های کشور در سال 1386)

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

هنگامه جلای دل فرا رسیده؛ لیالی قدر می رسند. دستان رمضان را در آغوش می گیریم و پای بر شمارش معکوس دل می گذاریم، نوای رحمت ایزدی به گوش می رسد. در قلب زمان اعظم ملائکه آسمان بر زمین می آیند تا بالهایشان را فرش پای ملکوتیان کنند. آمده اند تا ما را نزد آن معبودی ببرند که مشتاقانه به انتظار بنده خویش است. مهربانا! شکرت که این گونه مرا، اعضاء و جوارحم، زبانم، چشمم ، گوشم و همه وجودم را میهمان این خوان با کرامتت کرده ای، میهمانی که حتی چشم بر هم نهادن آن نیز عبادت است. 

شب قدر واژه‌ای قرآنی است. این شب در قرآن و در سوره قدر، با صفت «مبارکه» یاد شده و بهتر از هزار ماه دانسته شده است. شب قدر شبى مبارک و فرخنده است، چون قرآن کریم که بهترین خیرات و برکات است، در این شب نازل شده است. انا انزلنه فی لیله القدر، لیله القدر خیر من الف شهر(ما قرآن را در شب مبارک فرو فرستادیم، شب قدر از هزار ماه برتر است). شب قدر، شب عبادت و تضرع و تذکر و یادآورى نعمت هاى خداوند است. دلیل فضیلت این شب بر سایر شب ها به اعتبار امورى است که در این شب محقق مى گردد. در شب قدر، تمامی امور عالم اندازه‌گیری می شود. روایات و مستندات حاکی از آن است که شب قدر در یکی از 12 شب آخر این ماه و به قول قوی یکی از شب‌های نوزدهم، بیست و یکم، و یا شب بیست و سوم و به اقوی قول در شب بیست و سوم ماه رمضان قرار دارد. این شب دارای اعمال فراوان است و بر دعا و استغفار در آن تاکید فراوان شده و رسول خدا (ص)  بر طلب عافیت از حضرت حق در این شب تأکید فرموده است.

  • حسن سرخیل

نظرات  (۱)

  • محمد علی چراغی
  • با سلام
    اطلاعیه ی لازم الاجراء

    هویت مدیر وبلاگ باید روشن باشد

    پس از این ، هیچ وبلاگی را که فاقد هویت باشد و پروفایل فعال نداشته باشد ، در وبلاگ ها، پیوند نمی کنیم ؛و به همه ی دوستان و مدیران وبلاگ های شهرستان زرندیه ، توصیه می کنیم که اگر وبلاگ بی نام و نشان و بی هویت و فاقد پروفایل فعال را،در پیوند های خود دارند،از وبلاگ خود ،حذف فرمایند ؛ که این ،کاری اصولی ، قانونی ، عرفی و اخلاقی است .

    شما باید بدانید که با چه کسی طرف هستید . چرا که در اطلاع رسانی و پوشش خبری و انتشارِ هرگونه نوشته ، باید قانون ، عرف ، اخلاق و حقوق همگان و همه ی شهروندان ، مراعات شود .

    انجمن وبلاگ نویسان و رسانه های الکترونیکی شهرستان زرندیه

    http://vebnegar-zarandestan.blogfa.com/

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی