.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه شهر شهدا،شهر اخلاق،شهر ایمان،شهر تولید و شهر علم است و انشاالله باشد. شهر خوب دست یافتنی نیست بلکه ساختنی است

.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه شهر شهدا،شهر اخلاق،شهر ایمان،شهر تولید و شهر علم است و انشاالله باشد. شهر خوب دست یافتنی نیست بلکه ساختنی است

.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه در طول جغرافیایی 50 درجه و 35 دقیقه و در عرض جغرافیایی 35 درجه و 24 دقیقه قرار گرفته است.(مفخم، 1339:‌ 234)
این شهر در شهرستان زرندیه قرار گرفته و فاصله آن با تهران 80 کیلومتر ، با شهر ساوه 45 کیلومتر و با مر کز شهرستان(شهر مأمونیه) 10 کیلومتر است.
زاویه بنا بر تصویب وزرای عضو کمیسیون سیاسی دفاعی هیئت دولت در سال 1362 ش به شهر تبدیل شد و شهرداری آن تا سال 1386 درجه 4 را در میان شهرداری های کشور حائز بوده است.(نک: آمار شهرداری های کشور در سال 1386)

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

چه با شکوه برگزار شد

جمعه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۱:۰۰ ب.ظ

همزمان با گلبانگ اذان ظهر اقامه اولین نماز جمعه شهر زاویه به امامت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسن باقری در شهر زاویه برگزار شد. قبل از بیان خطبه های نماز جمعه حجت الاسلام حاجی پور رییس ستاد اقامه نماز جمعه استان مرکزی حکم انتصاب امام جمعه این شهر را قرائت فرمدند و با دست حضرت آیت اله میرمحمدی نماینده مجلس خبرگان رهبری حکم ایشان اهدا شد.گفتنی است مردم شهر زاویه ساعت 10 صبح به استقبال میهمانان در ابتدای خیابان ولیعصر تجمع کردند با ورود میهمانان به گلزار شهدای شهر برای گلباران قبور مطهر شهدا و بعد از آن به منزل یکی از خانواده شهدا رفتند . لازم به ذکر است مردم دیندار زاویه مدت مدیدی بود که دنبال تحقق این آرزوی بزرگ معنوی خود بودندکه بالاخره با درخواست های مکرر مردم دیندار شهر زاویه این فریضه عبادی و سیاسی در مسجد جامع زاویه برگزار گردید .در 23 نقطه استان مرکزی نماز جمعه برپا میشود که 3 نماز جمعه آن درشهرستان زرندیه یعنی  مامونیه ، پرندک و زاویه است .

برای مشاهده تصاویر نماز جمعه اینجا کلیک کنید

  • حسن سرخیل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی