.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه شهر شهدا،شهر اخلاق،شهر ایمان،شهر تولید و شهر علم است و انشاالله باشد. شهر خوب دست یافتنی نیست بلکه ساختنی است

.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه شهر شهدا،شهر اخلاق،شهر ایمان،شهر تولید و شهر علم است و انشاالله باشد. شهر خوب دست یافتنی نیست بلکه ساختنی است

.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه در طول جغرافیایی 50 درجه و 35 دقیقه و در عرض جغرافیایی 35 درجه و 24 دقیقه قرار گرفته است.(مفخم، 1339:‌ 234)
این شهر در شهرستان زرندیه قرار گرفته و فاصله آن با تهران 80 کیلومتر ، با شهر ساوه 45 کیلومتر و با مر کز شهرستان(شهر مأمونیه) 10 کیلومتر است.
زاویه بنا بر تصویب وزرای عضو کمیسیون سیاسی دفاعی هیئت دولت در سال 1362 ش به شهر تبدیل شد و شهرداری آن تا سال 1386 درجه 4 را در میان شهرداری های کشور حائز بوده است.(نک: آمار شهرداری های کشور در سال 1386)

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

نظرسنجی2

چهارشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۸:۳۲ ق.ظ

1- به نظر شما شهر زاویه ، چه مقدار از جایگاه واقعی خود دور مانده است؟


2- پیشنهاد شما برای برون رفت از این مشکل و عمران وآبادانی چیست؟

  • حسن سرخیل

نظرات  (۳)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
اگه دجه شهروبه *** **** میسپردند تا به حا پیشرفت بهتری داشتیم،حالا یه اسفالت سر جاده رو بعد ۳۰بار بودجه گرفتن درست کردن از این به بعد هم ۳۰سال میخوان بگن بودجه نداریم،بابا ۲تا کارمن با سواد بهتر از ۳۰تا بیسواده،خدا شاهده یکیشون داشت واسه من برگه پر میکرد،اول نوشت تو چک نویس،بعد پاکنویس کرد
داش حسن زاویه از لحاظ فرهنگی حرف اولو تو شهرستان میزنه،ولی ازلحاظ توسعه و ابادانی شهر از خشکرود نیز عقب هستیم.چاره کار تعویض ارکان شهردار(از قبیل:معاون،امور اجرایی،امور مالی،...).کسی که در زمان جناب اقای اسلامی( نماینده مرحوم) فقط کمبود زاویه را نداشتن سیستم گرمایشی و سرمایشی سالن فوتبال میداند به درد شهرداری و شهردار شدن نمیخورد.
افت و پسرفت شهر زاویه از جایگاه واقعی خود ( به لحاظ پیشرفت و توسعه) و دور ماندن از کورس رقابت در جهت رسیدن به توسعه همه جانبه دیگر نیازی به گفتن ندارد. درصد بیکاری- ضریب جینی- درصد سهم خدمات و بسیاری از این دسته آمار گویای این واقعیت است که شهر زاویه قربانی استراتژی سبز(توسعه مبتنی بر کشاورزی و صنعت) شده است. چندیست ضرورت تحول در نگاه به توسعه در شهر زاویه احساس می شود و این تحول با شعار صنعتی شدن خود را نمایان می سازد. عدم تعادل در توزیع منابع و اعتبارات در سطح کلان استان- عدم تخصیص مناسب اعتبارات به بخش صنعت پیشرو(نه هر صنعتی.)و تکرار این اشتباهات در سطوح برنامه ریزی شهرستانی نشان دهنده این واقعیت است که استان مرکزی به لحاظ برنامه ریزی برای تخصیص متناسب اعتبار برای بخش های اصلی اقتصاد با مشکل روبروست و اعتبارات خود را در مرکز استان(یعنی اراک) و شهرهای بزرگ استان تخصیص میدهد. در سطوح برنامه ریزی استان مرکزی موضوع(( ما میخواهیم اما نمی دانیم)) حاکم است. در جهت استدلال این موضوع نگاهی از پایین به بالا به نظام برنامه ریزی داشته باشیم.

شهر زاویه در شهرستان زرندیه یکی از شهرستان های استان مرکزی با سابقه در طول تاریخ به لحاظ کشاورزی سنتی واجد شرایط مناسب برای کشاورزی است. به لحاظ موقعیت جغرافیایی " نزدیکی به راه آهن و فرودگاه و مسیر ترانزیت تهران پتانسیل بالا در مشارکت در حمل و نقل کالا ست. این موقعیت جغرافیایی  شرایط فوق العاده مناسبی برای جذب سرمایه در جهت ایجاد خوشه های صنعتی برای تولیدات صنعتی با رویکرد صادرات محور را فراهم می کند. آشنایی مردم این خطه کشاورزی و صنعت - منابع معدنی مساعد امکان توسعه مبتنی بر صنعت و کشاورزی را در این شهر فراهم می کند. این مهم نیازمند تخصیص منابع و اعتبارات به بخش  صنعت و کشاورزی می باشد.

توزیع اعتبارات استانی در شهر زاویه بیانگر ادامه روند کشاورزی و صنعت محوری در این خطه ایران است. کشاورزی در منطقه ای که نماد آن قنات های فراوان(همانطور که خودتان فرموده اید) ساخته شده در جهت تامین آب کشاورزی و شرب ساکنان است. به نظر مدیران شهر به خصوص بخش صنعت و کشاورزی هیچ گونه نگاه منطقی به واقعیات این پهنه جغرافیایی ندارند.

در کل چیزی که من میخواهم بگویم: بودجه در شهر زاویه کم است و شهر اراک در این بین حق مردم دیگر شهر های استان را خورده است. و ما نباید اعتراضی به شورای شهر کنیم چون مشکل از جای دیگریست. من نمیخواهم بگویم شورا عیبی ندارد چون شورا باید پیگیر مشکلات باشد.

پاسخ:
سلام آقای سرخیل
راهکارتون  رو نگفتید؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی