.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه شهر شهدا،شهر اخلاق،شهر ایمان،شهر تولید و شهر علم است و انشاالله باشد. شهر خوب دست یافتنی نیست بلکه ساختنی است

.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه شهر شهدا،شهر اخلاق،شهر ایمان،شهر تولید و شهر علم است و انشاالله باشد. شهر خوب دست یافتنی نیست بلکه ساختنی است

.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه در طول جغرافیایی 50 درجه و 35 دقیقه و در عرض جغرافیایی 35 درجه و 24 دقیقه قرار گرفته است.(مفخم، 1339:‌ 234)
این شهر در شهرستان زرندیه قرار گرفته و فاصله آن با تهران 80 کیلومتر ، با شهر ساوه 45 کیلومتر و با مر کز شهرستان(شهر مأمونیه) 10 کیلومتر است.
زاویه بنا بر تصویب وزرای عضو کمیسیون سیاسی دفاعی هیئت دولت در سال 1362 ش به شهر تبدیل شد و شهرداری آن تا سال 1386 درجه 4 را در میان شهرداری های کشور حائز بوده است.(نک: آمار شهرداری های کشور در سال 1386)

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

یک روز دنیای اسلام مورد تهاجم تبلیغاتی غرب قرار می گیرد: اینجا هم جهاد فی سبیل الله است اگر جوانان ما ، مردان و زنان ما، گویندگان ما، روشنفکران ما در میدان جهاد فرهنگی وارد بشوند، این هم جهاد فی سبیل الله است، اما بهترین جهادها و با فضیلت ترین جهادها آن جهادی است که در آن خطر از دست دادن جان هست. در میدانی که انسان احساس کند اگر در آن میدان حضور پیدا بکند در معرض خطر قرار می گیرد این بارزترین جهادهاست و ملت ما بحمدالله از اول انقلاب تا امروز که بیش از ده سال می گذرد، در طول زمان ثابت کرده اند که حاظرند جان خودشان را در راه این انقلاب و در راه ثبات نظام اسلامی فدا کنند. تعداد شهدای ما در هر منطقه ای دلیل بر این معناست؛ مثلاً همین زاویه شما و بخش زرند شما تعدادی شهیدان عزیز دارد که اینها در حقیقت ستارگان درخشان تاریخ ما هستند. تاریخ را خون شهیدان می نویسد. تاریخ را مجاهدت رزمندگان می نویسد. تاریخ را و سرنوشت  ملت ها را همین همت ها و ایثارها و فداکاری هاست که معین می کند.

بخشی از بیانات مقام معظم رهبری

در جمع مردم شهر زاویه - اسفندماه 1367 مسجد جامع زاویه

  • حسن سرخیل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی