.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه شهر شهدا،شهر اخلاق،شهر ایمان،شهر تولید و شهر علم است و انشاالله باشد. شهر خوب دست یافتنی نیست بلکه ساختنی است

.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه شهر شهدا،شهر اخلاق،شهر ایمان،شهر تولید و شهر علم است و انشاالله باشد. شهر خوب دست یافتنی نیست بلکه ساختنی است

.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه در طول جغرافیایی 50 درجه و 35 دقیقه و در عرض جغرافیایی 35 درجه و 24 دقیقه قرار گرفته است.(مفخم، 1339:‌ 234)
این شهر در شهرستان زرندیه قرار گرفته و فاصله آن با تهران 80 کیلومتر ، با شهر ساوه 45 کیلومتر و با مر کز شهرستان(شهر مأمونیه) 10 کیلومتر است.
زاویه بنا بر تصویب وزرای عضو کمیسیون سیاسی دفاعی هیئت دولت در سال 1362 ش به شهر تبدیل شد و شهرداری آن تا سال 1386 درجه 4 را در میان شهرداری های کشور حائز بوده است.(نک: آمار شهرداری های کشور در سال 1386)

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

سکوت نه!

دوشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۲، ۰۸:۲۵ ق.ظ

تمام دین در ولایت خلاصه می شود وتمام کمال انسان در ولایت مداری. همیشه فکر می کردم اگر مردم امام زمان(عج) را می دیدند دیگر در مقابل ظلم وفتنه سکوت نمی کردند ولی تاریخ چیز دیگری نشان میدهد همان سکوت کربلا ساز کوفیان بود که شمرها وسنان ها را جری کرد که تا جسارت به ولایت را تا اوج برساند و صدای شکستن استخوان حسین زمان را در تاریخ ثبت کنند اگر چه نور خدا خاموش نخواهد شد.
(یُریدونَ لِیُطفِئوا نورَاللهِ بِاَفواهِهِم واللهُ مُتِمُّ نورِه وَلوکَرِهَ الکافِرون) 
ادامه مطلب را بخوانید...
زیرا چراغ به دست گروهی دیگر داده خواهد شد این سنت الهی است.اما برخی سکوت در مقابل ظلم وفتنه را به معنی زیرگی وسیاست وحتی برخی دوستان ظاهر الصلاح بی بصیرت به معنی اعتدلال معنی کرده اند.مگر بین حق و باطل راهی وجود دارد .سکوت در مقابل قتنه وحامیان فتنه لعن خدا را در بردارد چرا که سکوت زمینه ساز ظلم ظالم و نفوذ فتنه می باشد .بهترین راه برای برای خلاصی از این سکوت جهنم ساز، پیروی از ولایت ورهبری است همان ولایتی که امام راحل فرمودند: ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است.هرکس به دنبال این باشدکه هر ولی زمان او چه می گویدتا می تواندازفتنه خلاصی یابد واگر در مقابل خواسته ولی سکوت کند باالاجبار به خواسته دشمن تن داده ولو هیچ کاری نکند .اصلا خواسته دشمن، همین است که تو حرفی نزنید .
علی(ع) می گوید: معاویه ناحق است توسکوت می کنید.فاطمه(س) می گوید :خلافت حق علی است .توسکوت می کنید.  حسین (ع)می گوید :یزید کافر است توسکوت می کنید. بله دشمن سکوت تورا می خواهد. در زیارت اربعین که یکی از علائم شیعه است امام معصوم می فرماید:« لعن الله امه سمعت بذالک فرضیت به شنیدن حرف ناحق و تبری نجستن ازآن رضایت به آن است .امام رضا فرمودند:« من رضی بفعل قوم فمنهم» هرکس به فعل قومی رضایت دهد از آنان محسوب می شود چون فعل هر کسی یا خوب است یا بد. وتودر مقابل فعل خوب باید مویّد باشید وفعل بد را رد کنید وسکوت در مقابل فعل بد رضایت به آن فعل است.
امام صادق: علیه السّلام می فرماید:
مَن لَم یَمشی فی حاجَتِ وَلی الله ِابتَلی باَن یَمشی فی حاجَتِ عَدُوِّ الله(عّز وجّل)
هرکس همّتش برطرف کردن خواسته ولی خدا نباشد مبتلی می شود به برطرف کردن خواسته دشمن خدا.(مَن لا یحضره الفقیه ج ۴ص۴۱۲ح۷۷)

  • حسن سرخیل

نظرات  (۱)

حسن آقا خیلی قشنگ بود
باعث شد یه کم به خودم بیام
تا به الآن زیاد به رهبر اعتقد نداشتم ولی وقتی این مطلبو خوندم خیلی با خودم فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که تا پای جون از رهبرم دفاع کنم

پاسخ:
خدارو شکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی