.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه شهر شهدا،شهر اخلاق،شهر ایمان،شهر تولید و شهر علم است و انشاالله باشد. شهر خوب دست یافتنی نیست بلکه ساختنی است

.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه شهر شهدا،شهر اخلاق،شهر ایمان،شهر تولید و شهر علم است و انشاالله باشد. شهر خوب دست یافتنی نیست بلکه ساختنی است

.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه در طول جغرافیایی 50 درجه و 35 دقیقه و در عرض جغرافیایی 35 درجه و 24 دقیقه قرار گرفته است.(مفخم، 1339:‌ 234)
این شهر در شهرستان زرندیه قرار گرفته و فاصله آن با تهران 80 کیلومتر ، با شهر ساوه 45 کیلومتر و با مر کز شهرستان(شهر مأمونیه) 10 کیلومتر است.
زاویه بنا بر تصویب وزرای عضو کمیسیون سیاسی دفاعی هیئت دولت در سال 1362 ش به شهر تبدیل شد و شهرداری آن تا سال 1386 درجه 4 را در میان شهرداری های کشور حائز بوده است.(نک: آمار شهرداری های کشور در سال 1386)

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

بخشی از خطبه های نمازجمعه 1392/07/26

جمعه, ۲۶ مهر ۱۳۹۲، ۰۹:۵۳ ب.ظ

برای مشاهده متن خطبه های نماز جمعه زاویه 26/مهر/92 روی ادامه مطلب کلیک کنید...

خطبه اول

در حکمت 252 نهج البلاغه حضرت علی (ع)فلسفه 20 احکام را بیان کرده. ما به خیلی از این فلسفه ها رسیدیم.با پیشرفت علم و خیلی از احکام نورانی اسلام در دوران امام علی(ع) ، حضرت علی(ع) بیان کرده است. در این حکمت  فلسفه قسمتی از واجبات و قسمتی از محرمات را بیان کرده است.  *چرا خداوند واجب کرده مردم مؤمن باشند؟ فلسفه ایمان چیست؟   بخاطر اینکه انسان از شرک از دوگانه و چندگانه پرستی پاک باشند.*خداوند واجب کرده انسان مؤمن نماز بگزارد بخاطر اینکه انسانی که نماز میخوانند از کبر و خودپسندی دور باشد.*خداوند در سال یک ماه روزه را واجب کرده است تا اخلاص مردم آزمایش شود.*خداوند واجب کرده مردم زکات مال خود را دهند زکات علم خود را دهند زکات بدن خودرا دهند. زکات عفت و پاک دامنی را دهند و انواع اقسام زکات داریم.زکات مال روزی فقیر است. اگر میخواهیم فقیری در جامعه نباشد واجب کرده تا زکات مال خود را بدهید.*حج را واجب کرده است.حج هم بستگی مسلمانان است.این برای آن است که مسلمانان به هم نزدیک شوند. وحدت ایجاد شود. * جهاد و جنگ عزت و سربلندی مسلمانان است.* صله رحم برای رشد جمعیت است.* خدای متعال واجب کرده اگر اگر انسان به ناحق خون کسی دیگر را ریخت آن را قصاص کنید تا خون کسی دیگر به ناحق نریزد و خون انسان حفظ شود.* خداوند واجب کرد که حدود الهی انجام شود. اگر دست دزد قطع شود. دیگر جرعت نمیکند دزدی کند.* دستور داده شده کسی حق ندارد شرب خمر انجام دهد.خدا شراب خوری را حرام کرده تا خرد و عقل مردم سر جایش باشد.*دستور داده شد از دزدی پرهیز کند تا عزت در جامعه پابر جا بماند و مال انسانها حفظ شود.* در قرآن خدا میفرماید: به زنا نزدیک نشوید خدا زنا را حرام کرده تا معلوم شود این فرزند پدر و مادرش کیست.* خدا لواط را حرام کرده تا نفس انسان زیاد شود*امر به معروف را واجب کرده تا توده انسان ها در جامعه اصلاح شوند.*نهی از منکر را واجب کرده تا اگر منکری را دیدید جلوی منکر بایستید تا بی خردی ترک شود. حضرت علی (ع) میفرماید: نهی از منکر را واجب کر تا با نهی از منکر جلوی انسان های بی خرد گرفته میشود. *خدا دستور داده است انسان ها به هم میرسند سلام دهند. این به آن معناست که از ناحیه من به شما هیچ ضرری نمیرسد یعنی من از خدا برای شما سلامتی و تندرستی طلب میکنم.*خدا برای جامعه امام و پیشوا قرار داده است.  اگر ملتی بخواهد نظام داشته باشد آرامش داشته باشد باید امام داشته باشد. خدا دستور داده از امام و پیشوا اطاعت کنید.از رهبر اطاعت کنید. تمام احکام چه واجب و چه حرام دارای فلسفه است. همه اینها دارای فلسفه است. اگر ما فلسفه چیزی را نمیدانیم این باعث نمیشود این فلسفه ندارد.

خطبه دوم

امام دهم که در آستانه ولادت آن بزرگوار هستیم میفرماید: ای مردم تقوای الهی داشته باشید.خودتان را از گناه حفظ کنید و آبروی مارا حفظ کنید.

مناسبتهای هفته

24 مهر به مناسبت چهلمین روز شهادت شهدای 17شهریور تهران، مردم کرمان در مسجد جامع کرمان در سال 57 مراسم عزاداری چهلمین روز شهادت آن بزرگواران را برگزار کردند و مأموران رژیم پهلوی که همزمان اولین سالگرد حاج مصطفی خمینی بود به مسجد حمله کردند. مردم را به شهادت رساندند.قرآن ها را آتش زدند. دعاهارا آتش زدند. درب های مسجد را آتش زدند. یاد شهدای سال 57 و مسجد جامع کرمان را گرامی میداریم.* همچنان یکی از برکات انقلاب اسلامی که 24 مهرماه شروع هفته گرامیداشت پیوند اولیا و مربیان است. به حمد اله برکات خیلی خوبی داشته و باید ارتباط اولیا با مربیان بیشتر و بیشتر شود و باید از اوضاع فرزند باخبر شوند و مراقب دوستان و درس خواندن آن باشند.

دهه ولایت هست.عید سعیدقربان را پشت سرگذاشتیم و عید سعید غدیرخم را درپیش داریم. این ایام را به پیشگاه امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و شما نمازگزاران تبریک و تهنیت عرض میکنم.

15 ذی الحجه سالروز ولادت دهمین اختر تابناک امامت و ولایت است این روز را به شما تبریک و تهنیت عرض میکنم. امیدوارم خداوند ما را جزء زائران آن امام در دنیا و از شفاعتش در آخرت بهرمند گرداند.* امام دهم در بین دوازده امام ، دومین امام جوان ما است. هم از نظر سن امامت و هم از نظر کوتاهی عمر و مجموعاً عمر شریف این امام 42 سال بوده است. ایشان با عمر کوتاه شاگردان زیادی تربیت کرده است. سخنان ارزشمندی از این امام بزرگوار به ما رسیده، زیارت جامعه کبیره از ایشان به ما رسیده است.* در روایت کوتاهی امام میفرماید: دنیا حکم بازار را دارد عده ای در این بازار دنیا سود میکنند و عده ای در این بازار دنیا ضرر می کنند.عده ای که برای آخرت کار می کنند.سود می کنند. و آنهایی که برای دنیا کار کنند. ضرر می کنند. ضرری که جبران ناپذیر است.

پنجشنبه 18 ذی الحجه عید سعید غدیرخم را در پیش داریم. امام صادق (ع) میفرماید: عیدغدیر عید خدای بزرگ است.* یکی از اصحاب امام صادق از حضرت پرسیدند: مگر غیر از عید فطر و عید قربان و جمعه عید دیگری هم داریم؟ ایشان می فرماید: بله عید غدیرخم که این عید، عید آل محمد است. روزی است که مردم با امام خود میثاق می بندند.*حضرت محمد(ص) در سال پایان عمر خود حج بجا آورد پیامبر از مسلمانان دعوت عمومی کرد. بعد از اینکه از زیارت برمیگشتند جبرائیل امین نازل شد. برای امر مقدس این یک داستان نیست که زمانش گذشته باشد این حقیقت و تا قیامت ادامه دارد.*آخرین مطلبم درباره سفر وزیر امور خارجه و هیئت همراه با گروه 1+5  است ...

  • حسن سرخیل

نظرات  (۱)

حسن آقا کارت عالیه
خداقوت
پاسخ:
ممنون
نظراتون باعث دلگرمیه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی