.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه شهر شهدا،شهر اخلاق،شهر ایمان،شهر تولید و شهر علم است و انشاالله باشد. شهر خوب دست یافتنی نیست بلکه ساختنی است

.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه شهر شهدا،شهر اخلاق،شهر ایمان،شهر تولید و شهر علم است و انشاالله باشد. شهر خوب دست یافتنی نیست بلکه ساختنی است

.::*شهر دارالمومنین و شهید پرور زاویه *::.

زاویه در طول جغرافیایی 50 درجه و 35 دقیقه و در عرض جغرافیایی 35 درجه و 24 دقیقه قرار گرفته است.(مفخم، 1339:‌ 234)
این شهر در شهرستان زرندیه قرار گرفته و فاصله آن با تهران 80 کیلومتر ، با شهر ساوه 45 کیلومتر و با مر کز شهرستان(شهر مأمونیه) 10 کیلومتر است.
زاویه بنا بر تصویب وزرای عضو کمیسیون سیاسی دفاعی هیئت دولت در سال 1362 ش به شهر تبدیل شد و شهرداری آن تا سال 1386 درجه 4 را در میان شهرداری های کشور حائز بوده است.(نک: آمار شهرداری های کشور در سال 1386)

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

دوم اسفند ماه نود و دو ، "همایش زنده باد زاویه"

دوشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۲، ۰۲:۲۵ ب.ظ

زاویه شهر من،گر همه درختان عالم قلم شوند و دریاهای عالم مرکب و وسعت این گیتی پهناور ورقی برای رقم زدن، باز هم توان توصیفت نیست. آنقدر عظمت داری که اگرچه در وصف نمی گنجی. ولی بر این باوریم که اگر آب دریا نمیتوان کشید، هم به قدر تشنگی باید چشید. زاویه ای شکوه پا بر جا در تمام دوران ها، چه بزرگمردانی را در دامن مادران پاک آیینت پروراندی چه یادگارانی که تقدیم تاریخ کردی، چه شهدایی که تقدیم این زاد و بوم کردی و اکنون ارام در تو خفته اند،مردمی را به جهانیان عرضه داشتی که فرهیختگی را در عالم افشاندند، دانشمندان نیک اندیش و عالمان ژرف اندیشت نشانی از تو، نه تنها به کشورمان بلکه به تمام کره خاکی بردند. نیک مردمانی که ایمانشان، علمشان، متانتشان، صلابتشان مثال زدنی است. زاویه تاریخت خواندنی است و خودت دیدنی و مردمانت دوست داشتنی. دست نامرد روزگار بارها بر هیکل با صلابت و استوارت تازیانه هایی زد و سرمای شب های زمستانی که از سرگذراندی تن سالمت را بیمار کرد ولی مقاومت کردی و همچون سرو ایستادی و فقط سرو می داند که در زمستان چه گذشته است. تنهایت گذاشتیم و بی وفایی کردیم، اکنون ملول و پشیمانیم، بار دیگر دست یاری به سویت دراز میکنیم و با یاری خداوند متعال می سراییم سرود شکفتن را.

انجمن یاران اندیشمند زاویه (ایاز) بر آن است که محفلی فراهم آورد تا فرهیختگان شهر زاویه گرد هم آیند و به زاویه ای بودنشان افتخار کنند، دیداری تازه کنند، بگویند و بشنوند و بخندند و ببینند، بر هویت خود وشهر خود صحه بگذارند و آن را تقویت کنند.

سفیران فرهمند و با ایمان زاویه در همایش زنده باد زاویه گرد هم می آیند تا بار دیگر آوازه زاویه را به عرش رسانند و سرور شادمانی نمایند به خاطر زاویه. محفلی خواهد بود سراسر افتخار و شادی و اصالت. عصاره فرهیختگی شهر،یعنی دانشجویان و تحصیل کردگان،عالمان و ادیبان، کاتبان وکریمان، در این مراسم باشکوه دعوت اند. بیایید تا شروعی باشیم برای اعتلای مجدد زاویه، بیایید تا بسراییم سرود افتخار در شهرمان، بیایید تا بنازیم بر خودمان و افتخار کنیم به شهرمان، بیایید تا دست در دست هم بدهیم به مهر شهر خویش را کنیم آباد.

زاویه منتظر ماست. بیایید تا دِین مان را به شهرمان ادا کنیم

 

  • حسن سرخیل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی